'حسن رضوانی'روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظارت حضوری بر این دفاتر نیز توسط كارگروه های استانی دفاتر پیشخوان و بر اساس معیارهای تعیین شده، در كارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت صورت می گیرد.
وی در مورد تراكم بیش از نیاز دفاتر پیشخوان در برخی شهرستانها و نحوه صدور مجوز فعالیت برای این دفاتر اظهارداشت:كار گروه استانی دفاتر پیشخوان متشكل از نماینده استانداری ، نماینده سازمان تنظیم مقررات و نماینده صنف دفاتر پیشخوان ،متناسب با نیاز هر استان فراخوان ایجاد دفاتر پیشخوان را به اطلاع عموم می رسانند .
رضوانی ادامه داد: تصمیم گیری در مورد صدور مجوز ایجاد دفتر پیشخوان متناسب با طرح آمایش سرزمین در كارگروه ها گرفته می شود و پس از تصمیم كارگروه استانی ،پرونده برای صدور مجوز نهایی به سازمان تنظیم مقررات ارسال می شود .
معاون سازمان تنظیم مقررات در خصوص تعیین تعرفه و كارمزد خدمات در دفاتر پیشخوان دولت گف: تعرفه بخش پست و مخابرات توسط كمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین می شود ، در مورد سایر خدماتی كه در دفاتر ارایه می شود ،مطابق قانون هر بخش عمل می شود .
رضوانی گفت: در كل كارمزد خدمات دفاتر پیشخوان باید به تصویب كمیته تخصصی دفاتر پیشخوان به ریاست معاون نوسازی اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری برسد .
وی افزود: در حال حاضر شش هزار دفتر پیشخوان شهری و 10 هزار دفتر پیشخوان روستایی ، در كشور فعال هستند .
اقتصام **1579**1319